Pedagógus két tűz között
„A tanár dolga, hogy megnevelje!” – mondja a szülő, míg egy másik kikéri magának: „Az én gyerekemet, csak ne nevelje más, még a pedagógus se!”
Működő válaszok a gyereknevelés kérdéseire szülők és pedagógusok számára
„A tanár dolga, hogy megnevelje!” – mondja a szülő, míg egy másik kikéri magának: „Az én gyerekemet, csak ne nevelje más, még a pedagógus se!”
Akár csak felszínesen de szinte mindenki hallott már a makarenkói pofon fogalmáról, amit szépen kiszíneznek a pedagógia történeti könyvek.
„A gyerekem az osztály bohóca!” – Mondja szomorúan a szülő, aki válaszra vár, hogy miért bohóckodik a gyereke olyan sokszor.
Pontosan megnevezhető okai vannak annak, amiért nem tanul a gyerek. Gyerekek sokasága utál tanulni, de senki sem kezdte így.
Magyarország 10.000.000 pedagógus hazája. Az oktatás és nevelés az, amihez még a focinál is többen értenek nem csak pedagógusnap alkalmából.
Az iskolaőrség vagy iskolarendőrség gondolata és gyakorlata nem újdonság a világban, de sehol sem oldotta meg, és nem tudunk róla, hogy valahol enyhítette volna.
Ugye nem azt tapasztalod, hogy a tanár szövetségese a szülő? Hogyan nyerd meg mégis a szülőket az iskola legjobb céljai számára?
A közelmúltban a TV2 Mokkában volt néhány percem az iskolai agresszió okaival foglalkozni, most pótolom annak egy részét, amire ott nem jutott idő.
Szüleinek és pedagógusoknak is feladja a leckét az a gyerek, akivel állandóan csak baj van a közösségben, mert nem közösségi gyerek.
Ez nem történhetett meg, és … mégis! Egy 51 és egy 17 éves tönkretett élet, de a személyes drámákon túl egy oktatási rendszer közösségi kudarca is.
Novemberben két pedagógus konferencia előadásaiban is megoszthattam technikákat tanár társaimmal az iskolai agresszió csökkentéséért.
Milyen legyen a tanár hozzáállása a diákokhoz, iskolához, az általa tanított tárgyakhoz, amikor kikerül élete első iskolájába?