Beszoktatás óvodába, iskolába – Mi van, ha nem sikerült?
Beszoktatás óvodába, iskolába – Mi van, ha nem sikerült? – Gyakorlatias Gyereknevelési Hétfő Novák Ferenccel a Facebook-on és a TokTok-on.
Működő válaszok a gyereknevelés kérdéseire szülők és pedagógusok számára
Beszoktatás óvodába, iskolába – Mi van, ha nem sikerült? – Gyakorlatias Gyereknevelési Hétfő Novák Ferenccel a Facebook-on és a TokTok-on.
Érzékeny téma az, hogy “Ne szidd a tanárt!” Ha írok erről egy bejegyzést a közösségi médiában, akkor hatalmas hozzászólás-áradat indul.
Sok szülő nehezményezi, hogy miért vár rá otthon tanulás a gyerekkel, aki alsóba jár. Anya vagy Apa munka után fáradtan hazaér a gyerekkel …
„A tanár dolga, hogy megnevelje!” – mondja a szülő, míg egy másik kikéri magának: „Az én gyerekemet, csak ne nevelje más, még a pedagógus se!”
Pontosan megnevezhető okai vannak annak, amiért nem tanul a gyerek. Gyerekek sokasága utál tanulni, de senki sem kezdte így.
Magyarország 10.000.000 pedagógus hazája. Az oktatás és nevelés az, amihez még a focinál is többen értenek nem csak pedagógusnap alkalmából.
Ugye nem azt tapasztalod, hogy a tanár szövetségese a szülő? Hogyan nyerd meg mégis a szülőket az iskola legjobb céljai számára?
Ez nem történhetett meg, és … mégis! Egy 51 és egy 17 éves tönkretett élet, de a személyes drámákon túl egy oktatási rendszer közösségi kudarca is.
Milyen legyen a tanár hozzáállása a diákokhoz, iskolához, az általa tanított tárgyakhoz, amikor kikerül élete első iskolájába?
Egy diák kérdése rávilágít annak értékére vagy értéktelenségére, amit egy iskolában tanítunk, tanulunk.